Vanliga frågor om Kundo Mail
Denna guide innehåller vanliga frågor om Kundo Mail. Varje rubrik är en vanlig fråga eller ett ett vanligt fel, och texten under är förklaringen eller texten som kan hjälpa kunden.
Svara kortfattat.
Ett mail kom inte in i Kundo
Ligger användarens e-postadress i listan tar ni bort den, och vidarebefordrar mailet igen manuellt från er mailserver.
- Avsändare
- Mottagare
- Ämne
- Tidpunkt
- Avsändare
- Mottagare
- Ämne
- Tidpunkt
- Message-ID (från er IT-avdelning)
Vi fick en felkod när vi försökte skicka ett mail, vad betyder den?
Om ingen felkod angivits behöver vi veta vilken felkod det handlar om. Följande felkoder är vanligt förekommande:
602 Too old - Något är fel hos mottagande mailserver. Försök igen efter ett tag. Om det inte fungerar igen, kontakta Kundo support med vilket e-postadress ni försökte skicka mailet till
605 Not delivering to previously bounced address - Ni har fått ett permanent fel mot mottagaren tidigare. Kontakta Kundo support.
552 5.2.2 User is over quota - Mottagarens inkorg är full, och kommer inte kunna ta emot mail.
550 smtp; 552 RCPT TO: Mailbox disk quota exceeded - Mottagarens inkorg är full, och kommer inte kunna ta emot mail.