Vanliga frågor om Kundo Mail

Uppdaterad

Denna guide innehåller vanliga frågor om Kundo Mail. Varje rubrik är en vanlig fråga eller ett ett vanligt fel, och texten under är förklaringen eller texten som kan hjälpa kunden. 

Svara kortfattat. 

Ett mail kom inte in i Kundo

Här kommer en lista för felsökning av inkommande mail i Kundo:
1. Sök på avsändarens e-postadress och/eller ämne. Verifiera att du har rätt inkorg ikryssad i kanalväljaren.
2. Kolla om e-postadressen är i listan med spammarkerade adresser i inkorgen i Kundo: Inställningar -> Spamhantering.
Ligger användarens e-postadress i listan tar ni bort den, och vidarebefordrar mailet igen manuellt från er mailserver.
3. Kolla med er IT-avdelning om de kan se något fel i kopplingen mellan er mailserver och Kundo, och specifikt för det mailet som skickades. De kan då behöva information som:
  • Avsändare
  • Mottagare
  • Ämne
  • Tidpunkt
4. Om inget ovan ger något resultat, kontakta Kundo Support med följande information:
  • Avsändare
  • Mottagare
  • Ämne
  • Tidpunkt
  • Message-ID (från er IT-avdelning)

Vi fick en felkod när vi försökte skicka ett mail, vad betyder den? 

Om ingen felkod angivits behöver vi veta vilken felkod det handlar om. Följande felkoder är vanligt förekommande:

602 Too old - Något är fel hos mottagande mailserver. Försök igen efter ett tag. Om det inte fungerar igen, kontakta Kundo support med vilket e-postadress ni försökte skicka mailet till

605 Not delivering to previously bounced address - Ni har fått ett permanent fel mot mottagaren tidigare. Kontakta Kundo support. 

552 5.2.2 User is over quota - Mottagarens inkorg är full, och kommer inte kunna ta emot mail.

550 smtp; 552 RCPT TO: Mailbox disk quota exceeded - Mottagarens inkorg är full, och kommer inte kunna ta emot mail.

warning Created with Sketch.